klucz (sxc.hu)

Działania marketingowe – klucz do sukcesu

Każda osoba, która zakłada własną działalność lub firmę oferującą pewne usługi, powinna zwrócić uwagę na jak najlepszą promocję własnego biznesu. W XXI wieku, dzięki niebywale szybko rozwijającemu się Internetowi, istnieje wiele form umożliwiających różnorakie formy marketingu.

plakat (sxc.hu)
plakat (sxc.hu)

ABT = above the line

Najłatwiejsze są  tak zwane działania above the line,  czyli strategie prowadzone w powszechnie rozpoznawanych środkach komunikacji społecznej, to znaczy w telewizji, radio, prasie czy na ulicy, w formie plakatu bądź szyldu. Przykładem tego typu reklamy może być poster zamieszczony w konkretnym miejscu, który umożliwia dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Przykładowo – w pobliżu siedziby mediolańskiej marki Prada, mógłby zawisnąc plakat z napisem Prada torebki, który informuje potencjalnych nabywców o jednym z elementów asortymentu włoskiej firmy. Dodatkowo, dobrze by było, gdyby zamieszczona została także informacja o aktualnej promocji lub wyprzedaży.

BTL = below the line

Do innych działań marketingowych należą także akcje below the line, czyli te formy promocji, które nie wpisują się w schematy masowych środków przekazu. W związku z tym, ich nośnikami są mniej oczywiste rzeczy, niż w  przypadku działań „nad linią”. Między innymi zaliczają się do nich wszelkie formy marketingu bezpośredniego, internetowe virale, czy lokowanie produktu w filmach lub reklamach.

Niezależnie jednak o tego, jaką formę i sposób promocji przyjmie konkretna osoba bądź marka, niewątpliwie najważniejszy jest tutaj produkt, wobec którego prowadzone są wszystkie działania marketingowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *