Praktycznie sposoby na lepszy sen

Wiele osób miewa problemy z zaśnięciem. Taki stan rzeczy może być powodowany wieloma problemami np. zbyt intensywnym natłokiem myśli. Jeżeli danego dnia wiele się wydarzyło lub stoimy przed jakimś ważnym wydarzeniem to możemy mieć problemy z zaśnięciem. Duże emocje, które zostały w nas wzbudzone nie pozwolą nam zmrużenie oczu. W takiej sytuacji nie warto jest leżeć i próbować zasnąć na siłę, bo najpewniej będziemy się męczyli i przewracali z boku na bok. Powinniśmy zrobić coś, co zwykle jest w stanie nas uspokoić i spróbować położyć się dopiero za jakiś czas. W ten sposób nie będziemy tak zmęczeni samą próbą zaśnięcia, co pomoże naszemu organizmowi się rozluźnić i w kocu wyłączyć na czas kilkugodzinnego snu. Wiele osób ma problemy z zasypianiem w miejscu zbyt cichym.

Płynąca woda w kranie może usypiać (sxc.hu)
Płynąca woda w kranie może usypiać (sxc.hu)

Sen

Wydaje się to dość paradoksalne, bo z reguły lepiej się mam śpi w miejscach, w których nie ma hałasu. Można się zgodzić co do tego, że zasypianie w pomieszczeniu, w którym rozmawiają ludzie jest trudne, ale całkowita cisza również nie jest dobra. Nasz umysł przyzwyczajony jest do tego, że przez cały czas odbiera jakieś bodźce i tego samego oczekuje również w trakcie snu. Jeżeli czujemy się nieswojo, gdy nie słyszymy żadnych dźwięków to możemy je sobie sami stworzyć. Świetnym tłem do spania są wszelkiego rodzaju szumy np. dźwięk płynącej wody czy odgłosy wydawane przez suszarkę. Świetnie do snu koi również pracujący wentylator. Taki poziom hałasu nie rozprasza, a pozwala wyznaczyć pewien rytm, do którego dostroi się nasz umysł i pozwoli nam na zaśnięcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *