Zbawienne właściwości błonnika

Błonnik niegdyś uważany był za zbędny składnik wielu produktów. Był uznawany za balast, który nie ulega trawieniu i nie wnosi nic pozytywnego dla ludzkiego organizmu. Jednak z czasem, szybko przekonano się, że błonnik posiada wiele bardzo istotnych właściwości, które są w stanie w bardzo pozytywnym stopniu wpłynąć na wiele organów organizmu człowieka.

Poprawne działanie układu pokarmowego

Błonnik zawarty jest w wielu produktach i w bardzo dużym stopniu może poprawić działanie całego układu pokarmowego. Błonnik bierze czynny udział w trawieniu produktów, sprawia, że przez dłuższy czas czujemy sytość po spożyciu produktów, które zawierają jego spore ilości. Okazuje się więc, że błonnik to również składnik, którego nie powinno zabraknąć (nawet w dużych ilościach) w każdej diecie, której celem jest pomoc w zrzuceniu kilku kilogramów. Łagodzi apetyt, przyspiesza trawienie pożywienia, poprawia funkcjonowanie naszego organizmu. Krótko ujmując, czego chcieć więcej?

Płatki zawierają dużo błonnika (sxc.hu)
Płatki zawierają dużo błonnika (sxc.hu)

W jakich produktach znajduje się najwięcej błonnika?

Płonnik w całkiem dużych ilościach znajduje się w wielu owocach oraz warzywach, choć zdecydowanie najwięcej jest go w przypadku jabłek, a w szczególności w przypadku skórki jabłka, dlatego naprawdę nie warto obierać jabłek, ponieważ w ten sposób pozbawia się ich tego co tak naprawdę jest najważniejsze. Dużo błonnika znajduje się również w przypadku wszelkiego rodzaju produktów kukurydzianych. Idealnym śniadaniem może więc okazać się porcja płatków z mlekiem. Ograniczymy w ten sposób w bardzo dużym stopniu ilość spożywanych kalorii oraz zagwarantujemy sobie zdrowie. Płatki bogate są bowiem w wiele innych, bardzo istotnych dla poprawnego działania organizmu witamin.

One comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *