Wakacyjne grillowanie – czy warto?

Lato jest idealną porą do tego, aby oddać się przyjemności grillowania. W Polsce jest bardzo wiele osób, które chętnie oddają się takiej możliwości w trakcie cieplejszych dni. Jest to dla nas ważne i powinniśmy mieć tego świadomość. Kolejną rzeczą, która działa na korzyść takiego pomysłu jest chociażby możliwość zjedzenia czegoś zdrowszego niż jemy na co dzień. Czy jedzenie z grilla jest faktycznie mniej kaloryczne i nie powoduje tak wielu chorób jak np. z patelni? Oczywiście, że tak. Głównie dlatego, że posiłki przygotowujemy bez dodawania tłuszczu. Dzięki temu całość jest mniej kaloryczna, lżejsza i przede wszystkim smaczniejsza. Na dodatek w czasie pieczenia możemy liczyć na to, że wytopi się też tłuszcz własny, co już zupełnie odchudzi taki kawałek mięsa. Jest to ważne i naprawdę może przełożyć się na polepszenie stany naszego zdrowia.

Mięso i warzywa na grillu (sxc.hu)
Mięso i warzywa na grillu (sxc.hu)

Warzywa na grillu

Pamiętajmy również, że na grillu jesteśmy w stanie przyrządzać posiłki, które nie są w 100% mięsne. Bardzo dobrym rozwiązaniem są szaszłyki, które mogą być mieszanką różnych smaków i składników. Warto jest użyć warzyw, które są świetnym uzupełnieniem posiłku. Posiadają wiele wartości odżywczych, są mało kaloryczne i mogą być też zapychaczem. Możemy wypełnić swój żołądek, nasycić się i przy okazji nie przytyć. Wiele osób na grillu przygotowuje wyłącznie warzywa, co jest dobrym pomysłem dla wegetarian. Nie zapominajmy również o rybach – mają one wiele wartości odżywczych, a w tym nienasycone kwasy tłuszczowe Omega. Przygotowane w ten sposób są niezwykle smaczne.

2 komentarze

  1. Aż ślinka cieknie jak czyta się ten tekst. Ja grilluję co sobota, to świetna impreza i super jedzenie. Polecam:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *